::ASSALAMUALAIKUM::TeRiMa KaSiH KeRaNa MeLaYaRi WebLogs Amirul Reza Fahmi: "BERSAMA KITA MEMBANGUN BERSAMA ISLAM"

| HoMe | | WeBlog Al-Kisah (Preview) | | Laman TVPAS.COM | | Opszionis Media |



<< June 2008 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30


:: My PicTuRe ::



:: TV KITA::

TvPAS.com
Live Streaming...........




:: TVPAS MALAYSIA ::





:: WAKTU SOLAT ::



:: QALAM EDITOR ::


up-2-date : 27 November 2006


"SeLaMat MeLayaRi WEBloGs AmiRuL ReZa FaHmi"





Profil Editor



"Editor adalah seorang anak kampung yang terletak di Pekan Pasir Puteh, Kelantan. Kini telah bertugas selaku wartawan di tvpas.com.... Terima Kasih"


PROFIL KU



NAZRAN FAHMI
KUALA LUMPUR
Bekas Mahasiswa USM, Jurusan Kejuruteraan Kimia...
Kini merupakan Wartawan, Jurukamera Sepenuh masa untuk TvPAS.com"

:: Pencarian Maklumat ::

Google
Web amirulreza.blogdrive.com


:: Coretan Lepas::


:: Arkib Terpilih ::


  • Tahniah....Harga Minyak Naik Sekali Lagi Serta-merta! (Jul 31, 05)
  • Apa Respon Pengguna(Buat-Buat Selamba)Apabila Minyak Naik?-Sumber TV3(Jul 31,05)
  • Minyak Naik,Rakyat Tanggung,Pemimpin BN Pula Terus 'Buncitkan Perut'(Aug 02,05)
  • Kisah Sebenar disebalik kenaikan harga minyak di Malaysia Kini(Feb 28,06)
  • Wawancara Bersama Najib Dlm program Isu Semasa Khas Bersama YAB (March 2,06)
  • Implikasi Antara Teori Dan Realiti Penggunaan Kad Fleet Terhadap Kenaikan Harga Minyak(March 3,06)
  • Catatan Demo Kenaikan Harga Minyak di KLCC (March 3,06)
  • Siapa Cakap Harga Barang Tak Naik...Ni ada senarai harga yang naik..! (March 5,06)
  • Demo Ke-2 Kenaikan Harga Minyak:FRU Serang ? (March 10,06)


    :: Ruangan Pengundian ::

    D
    I
    M
    A
    N
    A
    K
    A
    H

    P
    O
    S
    I
    S
    I

    A
    N
    D
    A

    ?
    Berapakah Bil. Elektrik anda sebulan ?

    Sentiasa Kurang RM 44.00 sebulan
    Sentiasa Lebih RM 44.00 sebulan
    Sentiasa Bersamaan RM 44.00 sebulan
    Tak Tentu, Selalunya Lebih RM 44.00 sebulan
    Tak Tentu, Selalunya Kurang RM 44.00 sebulan


    :: Pautan Informasi ::


    International News




    World Sports News

    Subscribe with Bloglines

    Lain-lain Informasi...














    Ingin Tahu Berita Terkini...

    Laman Cerminan kelatedaily
    Powered by groups.yahoo.com
    Apabila Anda Berdaftar,segala berita terkini akan di'e-mail'kan kpd anda

    :: Pautan Live ::

    tvPAS.com

    IKIM.FM

    usm.fm - New Usm music





    :: Pautan Riadah::

    Menyemai Kasih, Memupuk Ukhwah




    :: PauTan TerBaiK ::

    | TG Haji Hadi |
    | Jabatan Mufti Perak |
    | P.A.S |
    | DP PAS Penang | | Keadilan Rakyat |
    | DS Anwar Ibrahim | | WebRTV Pas |
    | PAS P.Buntar | | D.P PAS Pusat |
    | TerengganuKini | | MalaysiaKini |
    | BLOGGERS UNITED | | WanitaKini |
    | D.Muslimat PAS Pusat | | Rocky's Bru|
    | Roslan_SMS | | ScreenShots |
    | Hanipa Maidin | | Agenda Daily |
    | WTV8 |


    :: Special Blogs ::


    | PAS N.Sembilan | | PAS TG. Karang |
    | DP Pas Bukit Katil | | DP Pas Seremban |
    | PAS Cheras Jaya | | DP Pas Jasin |
    | DP Pas Johor | | DP Pas Subang |
    | DP Pas PJ Utara |


    :: WeBlogs Kawan ::

    | Cikgu Komando | | Cyber Poyo |
    | Darul Numan | | Elmafraqi |
    | FarEaster | | CheGu Bard |
    | Dr. Petunjuk | | Langkap(PAS Setiu) |
    | Mukhtar Suhaili | | Mujahid |
    | Naim | | Najwa |
    | Harapan-Online | | Norayhunt |
    | Rozmal Malakan | | Sokai |
    | Tok Janggut | | Ust Nasrudin |
    | PakNgah | | Dhany SaLaFiaN |
    | Zaiman Mansor | | Musafir Lalu |
    | Gobalakrishnan |



  • :: ANDA ADALAH PELAYAR KE ::
    counter
    sejak 23 Jan 2005



    :: RUANGAN PEMANTAUAN::


    Ukhwah.com :: Top Blog



    Weather for Penang-Refresh this page to get the latest info
    Penang, Malaysia
     







    :: Promoting Corner ::


    If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



    rss feed


    Layout edited from the Huntington template from: BlogDrive
    Image from: MorgueFile
    Designed by: Uncommon Thoughts

    BLOGDRIVE
    TEMPLATES
    Serenity


    Parlimen Malaysia
    Monday, June 09, 2008
    Lanun VCD tvPAS kantoi.... ?

    Jadi benarlah siasatan kami bahawa memang ada yang mendownload berita atau ceramah dari tvpas dan membuat keuntungan beribu-ribu ringgit ! Terbaru salah seorang penonton tvpas yang tinggal di Shah Alam dapat mencekup hamba Allah yang sedang menjual VCD tvpas tanpa kebenaran kami.

    Selidik punya selidik rupanya 'Otai' yang membuat kerja ini adalah orang yang berasal dari Kampung Baru, KL. Bila dengar sahaja pengakuan hamba Allah dari Kg Baru ini pedih juga bunyinya apabila kutipan jualan agak tinggi ! Pekerja tvpas pun tak dapat pendapatan begitu rupa. Aduh....

    Apa yang nak dibuat sekarang,... Ini baru seorang yang dicekup, bagaimana yang lain,.. ketika kami yang merintih akibat kos operasi, sedap-sedap sahaja orang lain dapat duit. Yang pasti, orang yang mengaku jadi ahli PAS tetapi menjual VCD haram, ishh... cukup memalukan, baik tak payah jadi ahli PAS lah.

    Mungkin kami yang umpama lilin ini akan berubah ke bidang lain selepas ini kerana mahu survival pekerjaan kami. Masa itu, ingatlah bukan orang lain yang menjahanamkan media alternatif PAS melainkan orang yang mengaku memperjuangkan PAS sendiri...

    Wallahuaklam.


    TerBiT PaDa 03:07 pm OleH fahisran

    Dr Ahmad Muhammad
    July 26, 2008   02:23 AM PDT
     
    Dalam hal ni ada pro dan kontra. Pada saya, penat lelah dan titik peluh wartawan TVPAS patut didahulukan sebelum soal penyebaran maklumat secara haram ini dihalalkan kerana matlamat tidak menghalalkan cara. OK. Kita fikir positif dan mengambil pendirian bahawa apa yang dilakukan oleh lanun-lanun ini adalah sebahagian daripada dakwah tetapi pernahkah kita bertanya kepada akal dan iman kita tentang nawaitu kelompok lanun ini memVCDkan siaran TVPAS. Tak salah rasanya sekiranya kelompok lanun ini meminta izin dahulu?
    Perkongsian pintar? Win-Win situation? Think about it. Seperkara lagi, sayua baru berjinak-jinak dengan dunia bloggers nih. Silalah lawati blog saya www.drahmadmuhammad.blogspot.com
    M.Lokman Yasin
    June 18, 2008   12:30 AM PDT
     
    Agak lewat saya nak bagi komen tapi nampaknya ruang masih ada jadi ini komen saya.

    Kita dalam jamaah islam ini ada peranan masing-masing dalam menyebarkan risalah perjuangan parti. Pokoknya tiap seorang daripada kita sepatutunya tidak terlepas dari tanggungjawab ini.

    Perjuangan kita dengan harta benda dan jiwa raga kita. Sekarang apa yang kita mampu lakukan untuk perjuangan ini ?

    Kalau dengan mencetak vcd itu boleh disalurkan risalah perjuangan ini alhamdulillah.Apanya nilai ringgit jika nak dibandingkan dengan faedah yang diperolehi dengan menyebarkan risalah islam ini kepada masyarakat, walaupun ada keuntungan pada 'perompak, itu rezeki dia. Apa dibuatnya itu pun ada kos juga.

    Imam Syafie, berapa banyak menulis untuk ditinggalkan kitab-kitabnya,berapa royalti yang dia dapat kat dunia ni. Kemudian dari kitab beliau kita ambil ilmunya dan kita buat buku kita pula ,berapa royalti yang nak kita bayar kepada Imam Syafie?

    Kalau dalam menyebarkan Islam pun diambilkira soal untung rugi dengan nilai duit ni, baik jangan bercakap tentang islam.

    Orang kristian sanggup mengeluarkan duit untuk pikat manusia lain kepada agama mereka tapi kita pula berbicara tentang untung rugi. Segan lah...
    Pemerhati
    June 12, 2008   03:57 PM PDT
     
    Ini la problem kita.... saya kita jer yg buat kerja tak habis... saya setuju dgn komen sblm ni utk kita keluarkan vcd version, byk manfaat bg org yg xdak access internet... tambah2 kat kg. asyik rtm jer. so, guna kaedah win win situation, minta kerjasama member yg cetak rompak tu utk join partner... minta depa tlg usahakan pastu bg lah upah or minta royalti dari depa.


    Leave a Comment:

    Name


    Homepage (optional)


    Comments





    Previous Entry Home Next Entry